Wyjątkowa podróż Smerfów
Kto zna nasze Smerfiki ten dobrze wie, że to co prawda małe smyki ale za to bardzo pracowite. Żadne wyzwanie im nie straszne, nawet tak poważne jak „nauka czytania”. Bo kto powiedział, że bawiąc się z trzylatkiem nie można wprowadzać go w świat liter? Nikt! Każde dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, zadatkami na rozwijanie twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwość maksymalnego rozwoju. Tak też dzieje się w smerfnej wiosce! Tutaj każdy znajdzie cos dla siebie! I właśnie dlatego, w miesiącu lutym, Smerfy rozpoczęły podróż do świata liter, w myśl odimiennej metody nauki czytania wg I. Majchrzak. Jest to metoda wczesnej nauki czytania, która poprzez zabawę i obserwację uczy dziecko w sposób łatwy, naturalny i przyjemny poznawać pismo.
Polega ona na wprowadzeniu dziecka w tajemniczy świat czytelnictwa, przy wykorzystaniu jego IMIENIA. Dziecko poprzez własne imię, z którym się utożsamia, rozbudza swoje zainteresowanie pisaniem i czytaniem.
Ma okazję przyjrzenia się charakterystycznej formie każdej litery jak również rysunkowi całego imienia. Metoda ta ma kilka charakterystycznych etapów, które Smerfy będą realizować również w kolejnych latach uczęszczania do przedszkola. Póki co, wszystkie Smerfy otrzymały wizytówki ze swoim imieniem, wspólnie wymyśliły i wykonały pojemnik na wizytówki oraz uczestniczą w zabawach, które stanowią trening rozpoznawania wizytówki z własnym imieniem i wizytówek z imionami kolegów i koleżanek z grupy. Dodatkowo, dzięki znajomości zapisu graficznego swojego imienia, samodzielnie oznaczają objęcie funkcji „pomocnika nauczyciela” na specjalnie przygotowanej tablicy. Brawo Smerfy!