Od kurnika do świątecznego koszyka - Smerfy
W ostatnich tygodniach Smerfy poznawały zakątki wiejskiego podwórka oraz tradycje Świąt Wielkanocnych. Rozpoznawały nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka
i odróżniały je od innych zwierząt. Starały się odgadywać ich nazwy na podstawie wydawanych odgłosów. Ćwiczyły buzię i język, naśladując to, w jaki sposób poruszają pyskiem i jakie wydają odgłosy, oraz rozwijały sprawność fizyczną imitując ich sposób chodzenia. Dzieci poznały również określenia „domów” poszczególnych zwierząt: budy, stajni, kurnika. Uczyły się też łączyć w pary dorosłe zwierzęta z młodymi (koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak) i podawać ich nazwy. Dzieci wykonały wspólną makietę wiejskiego podwórka.
Rozmawialiśmy też o Świętach Wielkanocnych. Dzieci zapoznały się z niektórymi tradycjami tych świąt, wykonały pierwsze wielkanocne ozdoby i zasiały rzeżuchę.